/ Allmänt /

bygga, bygga bil = en lycklig tjej <3

Who I´m. Älskade Motorsport <3
 
Kärlek, det är helg och man är ledig igen folkrace tävling, skönt men ändå inte. Det är en sånn dag då man saknar gemenskapen. Men snart så om någon månad, igår blev det klart det blir en sista tävling. Luciaracet i år igen. En av de roligaste tävlingarna som finns. Om någon vecka blir det väl att plocka hem mitt Monster från vinterförvaringen och ge honom lite kärlek. Så han blir fit for fight igen till den 14/12-13. 
I Torsdags var jag så sjukt uttråkad då jag hade gått hem från skolan tidigare kunde inte jobba hade så sjukt ont i ryggen. Dessutom hade vi verkstad, vilket inte var det lättaste när ryggen värkte som den gjorde.
Men iaf i torsdags kollade jag igenom massa filmer på snäckan så mycket man saknar henne. Världens bästa bil och jag lyckades skrota henne. Sista tävlingen med henne var i hästveda den 20/7-13, där hon skrotades totalt.
Men att se skillnaden, var mycket tuffare då, roligare. Satte varje start och var alltid sämst 3a ut. Nu är jag typ sist ut men när tvåan kommer i så är man bland dem första, Det var spänning på annat sätt.
Hästveda, en tävling jag fastnade med handen i ratten och körde 2 heat och en final med en tejpad hand. Vem ger upp inte jag. Kämpar för fullt med att bygga klart Rosa som kombin heter, allt för att kunna fortsätta på Pez. En Audi 100 2.6. Längtar vill verkligen köra bilen med mindre motor igen. Älskar 2,6orna.
Fredags kvällen spenderade jag på mitt favorit ställe. Dock ingen lyckad dag men ändå, satt och svetsade ramen till batteriet. Men något hände när jag svetsade sista hörnet, ena vinkelhjärnet hade flyttat sig en halv cm innåt och då fick inte batteriet plats längre så idag i garaget ska jag ta och rätta ramen sedan sätta fast den på rätt ställe och bygga klart där. Tanken igår var att svetsa dit innerskärmarna, men nä hittade ingen pappskiva som jag kunde rita på och med lite plåt i garaget chansar jag inte och tar och klipper en skiva. Så därför blev det batteriram i stället.
Bygga bygga bil. Nu har vi en lyckig tjej!