/ Allmänt /

Tur i otur!


Bästa reportaget ever, tack älskar det!!!!

Då var det klart, säsongen är över eller iaf lite mer än en månad. Sedan kör man årets sista tävling, lucia! Lessebo idag började bara i ren otur, men med tur i oturen så blev det final, min livs första C-final. Under mitt första heat fick jag punktering i starten. Kämpade på den hala banan och kom 4a in i mål. Men tror aldrig jag har kört så långsamt, eller något sånt. Under mammas heat ett, då vi delade bil idag så gick en drivare för henne och det är tur man har en pappa som är så grym på att byta drivaxeln så jag kunde komma ut i mitt andra heat. Även tack till Totte Ekmans pappa(vet inte namnet) som hjälpte till under det snabba bytet. I mitt heat två fick jag så mycket lera upp på rutan när jag skulle leta lucka och kämpade för att komma förbi på den trånga ytan. Dels lägger spolaren av under sista varvet då jag visste precis var jag skulle köra om. Jag ligger oftast bakom och riktigt kollar hur personen före kör var dem släpper och var dem går ut extra mycket. Men det är mitt sätt att hitta rätt luckor dessutom gör vissa nästan samma misstag på de flesta banor om dem inte lär sig eller ändrar körstilen och då kommer man ihåg. Alltid bra att kunna, hur tänker personen framför mig.
 Kommer in på en fjärde plats där oxå tyvärr, så med 6p räknade jag en heat seger var vad jag måste ha för B-final. Trodde inte det skulle bli C-final. Det var dags att sätts den där segern nu. Med seger i tankarna minns jag inte mycket av heatet. Bästa starten då jag hade höjt varven lite. Och kommer på något sätt tvåa. Där ligger jag. Sa till mig själv, om jag bara ligger och avvaktar stressar lite. Kommer jag om. Och det gjorde jag oxå. Ut på sista varvet var jag trött på det där med ligga och bara fisköra runt och bestämde mig här gör vi omkörningen. Så efter att ha varit en halv meter ifrån honom byter jag helt plötsligt spår och tar yttern. Då jag visste att personen framför hade svårt med just leran där.  Ut på yttern och full gas. Fortfarande tanken om heat seger i skallen. Jag körde och jag var om. Tror dock att jag bromsa lite tidigt i första kurva, för blev vänd på något sätt vet inte hur men det visar filmen och då lär jag mig på det. Dags att ladda om, men i hopp om att personen som vände fick svart för det. Kom iväg igen och vad jag ville ha fyra varv som i hbg. Trots vändning så tänkte jag japp nu är det kört liksom. Inte 1a ingen final. Passa på att leka. Har aldrig varit så kul att vara själv inte tänka på någon annan. Ren lek genom kurvorna med full gas och precis innan mål kom jag i fatt. Man bara nej inte slut redan, det roliga började ju precis. 
Stod länge och räkna, nä två utanför B-final bli man väl. Men nej listorna kom upp och en glad tjej hoppade genom depån, jag kom till C-final. Första någonsin. Att sedan mamma säger ja, nu står det mellan dig och Eddie, en av mina närmsta vänner. Precis så blev det under hela finalen la jag och jaga honom. Kom i fatta tappade lite under gulflaggan sedan i fatt igen men det räckte inte, Eddie helt klart en värdig vinnare. Jag sluta tvåa. Men bara det dagen börjar i stress och panik dåliga poäng och inget funka och sedan få veta att man är i final. Lyckligaste tjejen i Lessebo var jag. 
Att köra i Småland är det roligaste som finns älskar Lessebobanan hagaslätt. Så grymt rolig bana. Mycket tänkande. Men även att åka uppåt ger annat motstånd här var det lite tuffare även om man känner många av förarna så kunde det inte bli en roligare tävling. Älskar den. 
Avslutar nu kvällen med att läsa reportaget om min säsong, i syd svenskan. Bästa reportaget jag har varit med i och absolut den bästa fotografen och reportern jag någonsin har träffat! Tack Hedi och Lars för detta underbara. Det kommer ramas in och sättas på väggen. Tack för året och tack för bilderna. 

Tack för en helt underbar dag på hagaslätt och stort grattis till alla finalister. :D